Jag är 43 år och arbetar som lärare. Jag växte upp i Sätra brunn, och via omvägar kom jag tillbaka för drygt tio år sedan!
Jag har alltid röstat på Vänsterpartiet, och valde slutligen att engagera mig i lokalpolitiken. Jag har suttit i styrelsen i Sala till och från, och innehar även andra förtroendeuppdrag för partiet.
Vänsterpartiet betyder för mig ett parti som värnar de svaga i samhället, som står upp för allas rättigheter och som kämpar för att utplåna sociala orättvisor. För mig är barn och unga en extra viktig fråga, där alla ska få samma möjlighet till trygghet, utbildning och ett gott liv.