Aktuell insändare

Vad händer med pressen och journalistiken? När tidningar blir affärsdrivande hur känns det då att vara journalist?

Som läsare och prenumeranter är vi besvikna. Det blir nu en ny höjningen av priset med hänvisning till tidningens satsning på att göra den ännu mer värdefull för prenumeranter. För vilka prenumeranter? De som har mycket pengar förstås. Erbjudanden som att få göra fantastiska resor för över 20 000kr med en rabatt på cirka 2000 kr för den som prenumererar på Sala Allehanda är knappast värdefulla för alla.
En tidning som blir mer värdefull är en tidning som har
bättre omvärldsbevakning.

På dörrarna finns en skylt där vi säger nej tack till
reklam! Då smyger sig reklamen in genom Allehanda. I en tid av så stor
medvetenhet om vad vi måste göra för att rädda miljön har vi svårt att
acceptera den här utvecklingen.

Gunnel Söderström (v)

Sven Viklund (v)

Maria Arvidsson (v)

Joachim Nordlund (v)

Bodil Hildemar (v)

Kajsa Petterson (s)

Eva
Stenberg (s)

Alf Ekebom
(s)

Görgen
Zilen (s)

Rodhe Vivas
(s)

Sonja Nohr
(s)

Bo Kilström
(s)

Dela den här sidan:

Kopiera länk